THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Friday, April 8, 2011

♥~~ mem0ri kekasih ~~ ♥[part 2]

BAB 2

Alya berlari-lari menuju ke kelasnya.."maafkn saya cikgu,saya terlambat.."
Haaa....kali nie alasan apa pula yang kamu nk bagi dekat saya Alya Yushiera Ridzuan?? 
Terkaku aku disaat lelaki yang separuh abad itu menanyakan s0alan itu kepadaku...
saya...saya....minta maaf cikgu.Suasana didalam kelas dalam keadaan yang tenang kerana semua orang menumpukan pada perbualan aku dengan Cikgu Harun.Beberapa kali kamu selalu lambat masuk ke kelas masa subjek saya.Kamu tak suka ka saya mengajar kamu subjek Sejarah nie??Kamu tak suka saya atau subjek Sejarah?Terdiam aku semasa Cikgu menanyakan soalan itu kepadaku.Alya jumpa saya semasa rehat nanti.
Aku berjalan menuju ke tempatku dengan hati yang hiba.Ini semua Marissa punya psal..mengada2 btul la perempuan nie.Nasib baik aku nie bkn jenis orang yang suka berbalas dendam..Kalau tidak da lama aku halau kamu dengan ibu kamu dari rumah itu...ngumil Alya didalam hati.
00iii...k0 apa hal pandang-pndang aku mcm tu??Dah lama ka mata k0 tu melihat dunia nie?k0 tak puas hati ka dgn aku?Isshh...k0 nie Alya...cuba la cakap baik-baik dengan aku nie...nie tidak asyik nak marah sja..kata Farid kepadaku.Farid faham keadaan sahabatnya itu...mesti terlambat datang sekolah gara-gara kakak tirinya....itu yang berangin semacam ja...Umairah mngurut belakang Alya mnyuruhnya bersabar.Alya kembali reda kemarahannya setelah dipujuk oleh Umairah.Nasib baik semasa Alya & Farid bertengkar tadi Cikgu Harun sudah keluar kerana dia tidak ada mood untuk mengajar hari ini.Aku,Alya & Umairah ialah tiga sahabat baik...kemana-mana saja mereka pergi mesti bertiga.Mereka berkawan sejak sekolah rendah lagi.Sepatutnya mereka bertiga dapat masuk sekolah berasrama tetapi disebabkan mereka terpaksa berpisah kerana mereka bertiga mendapat sekolah yang berlainan.disebabkan itu mereka sebulat suara untuk meneruskan pelajaran disekolah yang sama.Alya belajar di Sekolah Menengah Elit Alma, pada Tingkatan 4 setelah ayahnya berkahwin dengan ibu tirinya.Semasa dia  mula masuk ke sekolah itu, dia seorang saja ke mana-mana pun.Semasa rehat dia selalu ke perpustakaan sekolah.Di situ la dia mula kenal dan menjadi rapat dengan Farid & Umairah.Semenjak itu,ke mana-mana saja mereka pergi mesti bertiga.
Alya menjadi seorang yang pendiam setelah ayahnya berkahwin dengan ibu tirinya itu.Dia tidak suka sebenarnya tetapi dia bukan seorang yang menderhaka kepada ibubapa.Disebabkan itu, demi kebahagiaan ayahnya,dia & abangnya Amirul Asyraf bersetuju semasa ayahnya menyatakan hasratnya untuk mengahwini ibu tirinya itu.Ibu tirinya itu mempunyai tiga orang anak iaitu Marissa, Nadia & Iskandar.Marissa sama umur dgn Alya.Dia juga belajar di sekolah yang sama.Nadia sekarang sedang belajar di IPTS.Iskandar pula sudah berkahwin dan sekarang tinggal di Paris dengan isteri dan anak-anaknya.Iskandar dan Nadia jarang-jarang pulang ke rumah.Walaupun mereka jarang pulang tetapi mereka sangat baik denagn aku dan abangku.Bukan seperti Marissa dan ibunya...selalu berlagak kaya dan sombong.Aku xpernah memberitahu kepada ayah kerana takut ayah terasa diriku tidak suka dia berkahwin dengan ibu tiriku.0leh itu,aku hanya mampu mendiamkan diri.
Aku selalu meluahkan perasaaku kepada abangku melalui Yahoo Massenger (YM) ataupun Facebook (FB) kerana dia sedang belajar London.Semasa ayah berkahwin abangku tidak pulang ke rumah...dia berasa sedih kerana ayah mencari pengganti ibuku.0leh itu,sejak itu abangku sudah lama tidak pulang ke rumah.Dia akan pulang semasa Hari raya saja.Itu pun dia terus pulang ke kampung Atuk dan Nenekku.Aku sangat sedih kerana aku tidak ada siapa-siapa lagi.Abangku berada jauh diperantauan,Ayahku pula sudah berkahwin lain.Kasih sayang ayah sudah berbahagi dengan anak-anak tiri yang lain.



p/s: Ikuti kisah ini dalam bab yang seterusnya...
jgn lupa teruskan m'baca siri n0vel c!k wanNy.... Kaos Licca


Cerita nie adalah rekaan semata-mata...
k0n0nya nk jadi n0velis la katakan..... 3D

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...